Drive mappen niet zichtbaar op lokale computer - Google Drive voor Desktop

Drive mappen wel in browser, niet lokaal bij Google Drive voor Desktop

Klant: Ik heb gisteren voor twee mappen binnen de marketing & communicatie shared drive een snelkoppeling gemaakt op de 'leveranciers' shared drive.

Vandaag is het zo dat twee collega's van het marketing team in de lokale drive map die twee mappen nog wel zien, maar in de mappen zien ze alleen nog maar enkele mappen/bestanden. 99% van de inhoud in die mappen zien ze niet. Het klonk als een rechten probleem, maar ze zien wel alle inhoud als ze de drive openen in de browser.

Daardoor lijkt het op een soort synchronisatie probleem, voor specifiek deze twee gebruikers. Andere collega's (en ik zelf) zien namelijk wel alle mappen en submappen op de drive op de computer.

Onderstaande oplossingen heb ik al geprobeerd:
  • Pc opnieuw starten
  • Drive applicatie uitloggen en inloggen
  • Drive applicatie opnieuw installeren en koppeling opnieuw leggen
  • Map op offline toegang zetten
  • Nieuwe groep (grafisch) aangemaakt en die ook de rechten tot de map gegeven
Extra info:
  • Drive applicatie geeft aan dat synchronisatie bij is
  • Drive applicatie geeft geen fouten bij synchronisatie
  • Collega's staan qua rechten alleen in de marketing groep, andere collega's die ook alleen in die groep staan hebben geen problemen
De standaard oplossingen als opnieuw inloggen, herstarten, opnieuw installeren werkten niet. Uiteindelijk heb ik de drive client laten stoppen, de lokale cache c:\gebruikers\gebruiker\appdata\google\fscache laten weggooien. Door de driveclient weer te starten, je moet weer opnieuw inloggen, wordt deze cache weer opnieuw opgebouwd.